Aku Adalah Pinjaman Allah

Ya Rahman Ya Rahim

Ya Rahman Ya Rahim

Dan seandainya kebenaran itu menuruti keinginan mereka,pasti binasalah langit dan bumi, dan semua yang ada didalamnya. Bahkan Kami telah Memberikan peringatan kepada mereka, tetapi mereka berpaling dari peringatan itu.[23:71]

As Salam

Paling banyak tersebut didalam Al-Quran adalah Firaun. Manusia yang mengaku dirinya Tuhan. Manusia yang berasa Gah dengan Kelebihan dan Kedudukan. Memandang rendah dan hina orang lain. Merasakan dirinya yang paling tahu. Akulah, Akulah!!!Kau belum kenal aku siapa! Hebatnya keangkuhan..

Makin ramai Firaun sekarang ni…

Al-Quran adalah Peringatan untuk seluruh alam. Saya tidak pandai mengaji. Saya rujuk terjemahannya. Saya mengabaikan semua yang berada dalam (kurungan). Baru terasa, Allah-lah yang berbicara kepada saya.

Katakanlah (Muhammad),.. saya bukan Muhammad. Al-Quran hanya untuk (Muhammad) saja? Semua orang tahu Al-Quran ini, buku ini adalah himpunan Wahyu yang diturunkan kepada Nabi Muhammad. Untuk disampaikan kepada Seluruh Alam.

Wahai Ulama’

Al-Quran peringatan untuk seluruh alam. Bukan milik eksklusif sesiapa. Namun Panduan-mu sangat diperlukan oleh Umat. Berada-lah ditempatmu…tetaplah ditempat-mu. Beri Peringatan. Terima atau tidak terserah. Bukan kuasa kamu memaksa sesiapa untuk beriman. Allah Ya Hadi.

Kenapa mahu bertanding? Mencari penyakit! Akhirnya terperangkap antara redha manusia dan redha Allah!

Ya Allah Ya Hadi

Ya Allah Ya Hadi kehendak-Mu jua siapa yang akan beriman. Aku sudah menyampaikan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s